RUILEN & RETOURNEREN

Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij W&G designs en styling koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan of heeft u een klacht? Kom dan meteen met uw product naar de winkel of neem contact met ons op.

 

We helpen u graag en hebben het streven om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

 SERVICE 

 Garantie 

 

Natuurlijke stoffen zoals bijvoorbeeld katoen, viscose en wol slijten door het dragen en wassen. Belangrijk is om te weten dat kledingstukken onder invloed van daglicht en zoninval na verloop van tijd altijd in meer of mindere mate zal verkleuren. Daarnaast is het bij (natuurlijke) stoffen zo dat door bewegingen op de stof, vezels kunnen vervilten of klitten. Dit noemen we pilling. Mocht dit gebeuren dan kunt u dit verhelpen met een textieltondeuze. Iedere stof is onderhevig aan slijttage. Textielstof die niet slijt moet nog uitgevonden worden. 

 

Wij kunnen een beperkte garantie op stoffen geven tot maximaal 3 maanden na aankoopdatum. Artikelen die in de zon hebben gehangen en daardoor verkleurd zijn, vallen niet onder de garantie.

RETOURNEREN VAN WINKELAANKOPEN

RETOURNEREN VAN WINKELAANKOPEN

Een artikel ruilen of retourneren is mogelijk rekening houdend met de volgende voorwaarden:

  • Binnen 7 dagen na aankoop.

  • Met de originele kassabon.

  • De originele kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.

  • Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen, niet gewassen of beschadigd.

  • Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.

 

RETOUR MOGELIJKHEDEN:

  • Ruilen kan alleen in de winkel.

Artikelen die niet aan bovenstaande retourvoorwaarden voldoen of ongegronde klachten, kunnen helaas niet worden geruild of geretourneerd. Wij geven geen geld terug maar het is wel mogelijk om het artikel te ruilen voor iets anders. Indien dat niet mogelijk is kan er eventueel een tegoedbon uitgeschreven worden waarmee binnen dezelfde collectieperiode iets anders uitgezocht kan worden.

Wij vinden het belangrijk om elke klant hetzelfde te behandelen en om die reden trekken wij 1 lijn als het gaat om ruilen en retourneren van kleding. Wij willen daarom geen uitzonderingssituaties creëren want dan behandelen wij onze klanten niet meer gelijkwaardig. 

 

NB: tegoedbonnen die verlopen zijn kunnen niet verlengd worden.

RETOURNEREN VAN ONLINEAANKOPEN

RETOUREN VAN DE WEBSHOP

Als je een bestelling in de webshop hebt gedaan dan heb je een zichttermijn van maximaal 14 dagen. Je mag in deze periode de kleding op jouw gemak bekijken en passen. Omdat de kleding in theorie naar ons geretourneerd kan worden, beschouwen wij de zichtperiode als een periode waarin wij nog steeds eigenaar zijn van het product. De zichttermijn is een periode waarin je het product beoordeelt om te kijken of je het product definitief wilt houden. Daarom vragen wij jou dit voorzichtig te doen. Maak de verpakking netjes en voorzichtig open. Je mag het artikel niet gebruiken als je nog niet weet of je het houdt.

 

Mocht je het willen retourneren, dan willen wij jou vragen om dit zo snel mogelijk te doen. Op deze manier kunnen wij het kledingstuk kunnen aan iemand anders kunnen verkopen en een andere klant verblijden met onze creatie. Met onze kleine collecties is het voor jou, voor ons en voor onze andere klanten, belangrijk dat kleding zo kort mogelijke doorlooptijd heeft in het verzend- en retoursneringsproces. Als je gebruik wilt maken van retourneren; doe dit dan zo snel mogelijk binnen de de gestelde wettelijke termijn.


Een artikel retourneren is mogelijk rekening houdend met de volgende voorwaarden:

  • Uiterlijk binnen 14 dagen na aankoop. Bij voorkeur korter. 

  • Met de originele kassabon en/of orderbevestiging.

  • De originele kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.

  • Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen, niet gewassen, beschadigd en vrij van vlekken en geuren.

  • Cadeaubonnen, ebooks en digitale producten kunnen niet geretourneerd worden.

  • Kleding of producten die speciaal op maat gemaakt of vermaakt zijn, kan niet geretourneerd worden.

  • Vergeet het retourformulier niet in te vullen en mee te sturen. Dit is vereist.

CREDITERING

Onlinebestellingen die teruggestuurd worden moeten voorzien zijn van het ingevulde retourformulier. De retourbetaling gebeurt automatisch binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending. Wanneer dit bedrag daadwerkelijk op uw rekening staat, verschilt per bank en hangt af van de betaalwijze. Via iDEAL kan dit 2 á 3 werkdagen extra kosten. Wanneer het gaat om een creditcardbetaling kan het maximaal 31 dagen extra duren. Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) tot uw retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden.

WAARDEVERMINDERING

Indien artikelen bewust of onbewust kapot zijn gegaan of vlekken in zijn gekomen, gedragen is, of een andere vorm van niet naleven van de genoemde retourvoorwaarden, is er sprake van schade en/of waardevermindering. Het product kan dan niet meer verkocht worden of er moeten kosten gemaakt worden om het product weer representatief te maken voor verkoop. Bij schade en/of waardevermindering heeft W&G designs en styling het recht om een schadevergoeding te eisen. De schadevergoeding zal automatisch verrekent worden met het crediteren van het aankoopbedrag. 

ONLINEAANKOPEN RETOURNEREN

U kunt uw retourzending, in originele verpakking, retourneren in onze winkel. Een andere optie is om het pakket (Track&Trace-code verplicht) naar ons op te sturen. Kijk voor het dichtstbijzijnde PostNL service punt op: www.postnl.nl. Let op: U krijgt een ontvangstbewijs van uw retourzending. Bewaar dit verzendbewijs (Track&Trace-code) tot uw retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden. Zodra wij uw bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan u bevestigd. Wilt u meerdere orders retour sturen? Voeg geen orders samen, maak van elke order een aparte retourzending.

WANNEER ONTVANG IK DE VERZENDKOSTEN RETOUR BIJ HET RETOURNEREN VAN MIJN BESTELLING?

U krijgt de door u betaalde verzendkosten retour wanneer u de gehele bestelling retourneert. 

RETOURKOSTEN

  • Zoals u weet hebben wij geen massaproducties maar kleine collecties met een kleine en beperkte oplagen. Wij gaan er van uit dat u goed en serieus selecteert op onze website. Een webshop is een extra service naast de stenen winkel. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening en worden niet door ons vergoed.

 

ANNULEREN VAN EEN ONLINEAANKOOP

Het is helaas is het niet mogelijk om een onlineaankoop na betaling te annuleren. U kunt de aankoop na ontvangst d.m.v. de bovengenoemde retourprocedure retourneren. Indien het pakket nog niet ingepakt en verzendklaar gemaakt is, willen wij eventueel medewerking geven om de mogelijkheid te bieden om het te annuleren.